Friday 10 September 2021

Kenapa Kekal Positif Bila Positif Covid19?

Edit Posted by with No comments

Assalamualaikum..

Disahkan positif Covid19? Tidak apa lah, kita anggap ni ujian & pengalaman berharga. Bukan semua ada 'rezeki' dapat rezeki pegang title 'Pesakit Covid19' yang ada simptom ringan sahaja. Bukan berbangga tapi kalau dengan cara ni kita berfikiran positif, positif la minda kita & mungkin dengan cara ni juga buat kita happy. Lupa sekejap kita ni positif.


Siapa tidak takut dengan penyakit ni. Lagi2 bila terbayang keadaan pesakit diwad, keadaan dorang yang saya boleh cakap struggle untuk bernafas mencari oksigen. Bukan semua tapi ada beberapa pesakit yang masuk wad, tapi keluar sebagai jenazah. Semua tahu, bila jenazah Covid19 ni bukan dapat disempurnakan oleh keluarga pesakit Covid19. Siapa tidak sedih???

Saya bersyukur bila saya masih dengan simptom yang minimal sahaja tapi disahkan positif Covid19. Jujur saya cakap, pada awal2 tu saya cuma batuk dan hidung sumbat. Tiada pun selesema yang teruk, padahal saya sudah sedia ubat Loratadine atau Actifed. Batuk, on off saja & tiada kahak juga. Dada time tu ada sedikit rasa sempit tapi tidak sampai tahap sesak nafas. Pernafasan masih normal. Masa tu saya masih denial, saya cuma begini tapi negatif juga. Sekali dapat keputusan positif, saya terdiam. Hahahahaha.

Selepas beberapa hari, deria saya pula makin hilang. Itu yang saya sampai jilat cecair pelembut kain tu di post saya sebelum ni. Kin geram sebab kenapa saya tiada deria bau tapi masih ada deria rasa. Hahahahaha. 

1 saya mahu share, time kena buat swab tu.. Memang ada rasa sakit bila dicucuk hidung tapi bila time tu positif, rasanya dalam hidung kita ni pun dalam keadaan kebas mungkin sebab time saya kena buat swab kali ke 2 tu saya tidak rasa sakit pun. Bukan macam swab sebelum2 ni.

0 Comments: