Saturday 28 August 2021

Suami Disahkan Positif Covid19 Part 2

Edit Posted by with No comments

 Assalamualaikum..

Hari ni suami saya bangun awal sebab pihak hospital telefon suruh bersedia untuk dorang bawa ke PKRC Likas. Dia nampak macam sedikit semangat banding kemarin, mungkin dapat semangat tambahan lepas call mama, bapa & adik-beradik dia. Mudah2an terus semangat positif.

Pagi ni dia cakap deria rasa & bau mula hilang. Selera makan kurang, hilang nikmat makan minum tapi saya paksa juga makan sebab nanti tiada tenaga. Barang2 keperluan dia saya packing. Belum ada pengalaman sama ada baju seluar semua kena sedia atau tidak untuk pesakit, saya kasi masuk saja beberapa helai baju, seluar & sabun semua dalam bag. Selain tu, saya pack sedia makanan ringan untuk dia, takut dia lapar disana, saya pun tidak dapat hantar sebab kuarantin juga. Hahahahaha. Biskut, keropok, bun semua la. Termasuk vitamin C. Semua saya sumbat dalam bag. Belum ada pengalaman apa keadaan disana.

Saya tambah nervous bila dia cakap dia sakit dada, tidak dapat duduk lama. Dada macam sempit, cepat2 saya suruh baring mengiring atau tiarap. Silap saya juga sebelum ni tiada Oxymeter sendiri, tidak dapat monitor paras oksigen dalam badan. Mudah2an tiada apa2.

Jam 11 lebih, pihak hospital datang ambil suami saya dengan full PPE.


Sampai di PKRC Likas, dorang kena check vital sign as baseline data. Syukur tahap oksigen masih tahap normal, 99%. Dia 'sebilik' dengan sorang MA yang juga positif. Ramai orang yang kena kuarantin disana dia cakap, mudah2an saja kes di Sabah menurun. Amin.


Rupanya baju & seluar ada kena sedia disana, tidak perlu risau bawa sedikit. Kalau saya tahu, saya pack sehelai saja tu. Takut kena contaminate dengan virus baru nanti. Mind set. Hehehehe. Syukur suami saya sudah di PKRC Likas, bukan gembira tapi sekurang2nya disana ada monitor untuk pantau keadaan dia & dia tidak kena hantar jauh sebab sebelum ni doktor klinik tu cakap mungkin dihantar di Kampus Intan atau Kota Belud.

Mr Suami, tolong kuat semangat. Jangan down, mesti sihat. Tiada teman berbual dirumah ni sementara u di PKRC tu. 

Bai.


0 Comments: