Saturday 28 August 2021

Covid19 Dalam Keluarga

Edit Posted by with No comments

 Assalamualaikum....

Ujian datang lagi, anak saudara saya lagi pula positif Covid19.  Abang saya 1 keluarga di Kundasang buat swab test sebagai contact rapat juga. Mudah2an keputusan swab keluarga abang saya semuanya negatif & dorang sihat selalu.


Selain tu, adik saya juga disahkan positif  Covid19 stage 2 lepas beberapa on off demam. Adik saya buat swab test di Hospital Pitas. Dia disuruh kuarantin sendiri dirumah. Mudah2an juga terus sihat dan bersemangat kuat lawan virus Covid19.

Abang saya lagi sorang pun kuarantin sebab jadi contact rapat dengan adik saya. Syukur abang saya lagi 1 sekeluarga terpelihara dari virus ni. 

Sebagai orang tua, mama, bapa & makcik saya orang paling risau bila dorang dengar kami dalam keadaan begini. Saya doa & berharap dorang sihat. Tiada langsung kena walau secalit virus Covid19. Saya sayang dorang.

Semalam saya call mama saya, lama kami berbual. Pelbagai tips dia suruh buat untuk boost immune. Gembira saya dapat berbual dengan mama saya masa2 sekarang ni. Bapa saya diam saja tapi saya tau dia pun risau. Petang tadi pula mak cik saya call. Dia pun bertanya khabar saya dan suami. Dorang risau dengan keadaan kami semua yang begini.

Mudah2an dengan penyakit ni jadi asbab dosa2 kita diampunkan Allah. Mudah2an ini menjadi penyebab kebaikan kita diambil kira. Jangan stress & terus semangat.

Ya Allah, peliharalah keluarga kami. Hilangkan la virus Covid19 ini dari muka bumiMu ya Allah.

Aminnn.

0 Comments: