Thursday 16 February 2012

Aku kah Puteri Laksamana Sunan??

Edit Posted by with 1 comment
Tadaaaaaaaaaaa... Sakit kaki tidak hilang lagi ni, kemarin jalan2 
di KK cuci2 mata dengan my sister a.k.a ex-room mate aku dulu 
( nama dia pon Atiqa tau... Nama bapa ja laen2 ).
 Kami tawaf 1 bangunan shopping complex tu berkali2 
tapi yang wat penatnya plak, 
mood sembang tu. Kejap sembang serius sampai 
berkerut dahi( bukan hal negara pon ), 
kejap lagi gelak sampai berair mata ( versi sopan santun uuu... ). 
Apa bleh wat, sudah tidak bleh sembang dalam bilik sama2
 macam dulu2 lagi ( rindunya suasana tu ).

Hahhh, kemarin2 aku cakap mau tebus voucher buku aku tu kan? 
K, aku sudah tebus pon terus habisss RM200 tu. 
Aku betul2 lepas gian mau beli novel sebab 
selama 3 tahun tu aku terpaksa lupa minat aku dengan novel2 ni
 ( tidak dapat mau feeling skettt ). Aku beli 6 novel campur2 
dengan buku2 laen tapi sebelum tu aku 
mau cerita pasal novel ni dulu...

~ Novel tidak rugi beli !!! ~
"Awan... Kalau Dapat Kucapai Maka Saktilah Hamba"

Novel tajuk "Bagaikan Puteri" dan "Cinta Sufi" ni 
sudah lama aku beli, tahun 2010 lagi ( ada autograf dari penulis tau ) 
tapi baru sekarang aku dapat layan. Aku pegi kedai buku 
Popular dengan roomate aku, Nolin. Lama kami lepak 
sana tunggu penulis ni ( sorry Nolin, lama ko tunggu kan. Hahahahaha ). 
Time tu aku tidak mau la ganggu kosentrasi aku study,
 jadinya aku hantar dia balik kampung dulu 
( study lebih di utamakan kunun, ngehhhh... ). 


~ R.A.M Bagi Autograf di Popular ~

Dulu aku sudah pernah baca juga “Bagaikan Puteri” tu 
( sebelum study, pinjam dengan sepupu ) dan 
sekarang aku khatam tuk kali ke 2. 
Aku betol2 admire dengan watak Saifudin a.k.a 
Laksamana sunan tu dari dulu lagi. 
Penulis tersangat pandai ( campen wooo ) bawa 
berimaginasi watak tu. Kalau lah aku ni jadi 
Haryani pon mesti aku nangis atau tidak pon mau sasau 
amacam mau balik abad ke 15 tu 
( terlebih feeling plak kan ), sebab si Haryani time koma dia 
termasuk di abad ke 15 kunun dengan di sana la dia 
terjumpa si Saifudin. Lama-lama dorang macam jatuh cinta tapi... 
( korang baca sendiri la. Hahahaha )

Bagi pendapat aku la, kalau la novel ni di wat filem 
epik macam Puteri Gunung Ledang, 
mesti naik melambung2 ranking dia tapi 
yang pasti, jangan cut cita yang 
bisa menyentuh hatikuuu ( ikut suka aku jaaa, hahahaha ).

Kebanyakan novel Ramlee Awang Mursyid 
yang aku sudah baca kan, dia mesti 
kasi masuk element agama, fakta dengan cinta ( waaaaa... ). 
Jadi dari apa yang kita baca, kita belajar info baru 
sambil berimaginasi. Oleh sebab itu la 
apa yang dia cerita tu aku rasa macam real ja, 
macam betol2 ada 
( bagi aku laaa, hehehe ).

Hehehehe... Saja Mau Tunjuk jugak =)

Bah, nanti kalau korang pon mau 
tahu amacam watak Laksamana Sunan sampai 
aku jadi admire betol tu ( eeeuwwww... ), korang beli la juga 
( tidak pon pinjam ). Upsss, yang 
belum beli tu cepat2 pegi beli walaupon sudah 
cetakan yang ke berapa ntah ( tapi masih tinggi permintaan tau ). 
Seriously, THUMBS UP dengan novelis, 
Ramlee Awang Mursyid ( RAM ). 

Lalalalalala, nanti lagi la aku pot pet pot pet sini lagi. 
Masih banyak novel aku belom baca lagi ni. 
Nanti aku sudah habis baca, aku  
update ringkas cerita novel lain lagi plak. 
Korang jaga diri and cukup rehat eh... 
( Huhhh, sentimental plak. Kebetulan lagu sedey jiwangz2 di tv bah. Hahahahaha ).





Take Good care yourself coz I care of you !!!

1 Comments:

Anonymous said...

Ramlee Awang Mursyid is the BESTTTT....