Tab Menu

KLIK BANYAK-BANYAK

Monday, 11 June 2012

Rezeki Gatal Tapak Tangan


Hye ... Hye ... Hyeee ...
U ollz mau dengar cerrr? Semalam aku tolong jaga kedai mak cik aku. 
Boring juga la bila tiada kawan berbual sebab dorang 
pegi kenduri arwah yang meninggal tu. 
Bisnes mak cik aku ni penginapan. 

Jadi, aku layan tv ja la di kaunter sambil 
hilang2 bosan dok sorang2 ni kan. Di jadi kan cerrrrr, 
tetiba pula tapak tangan
aku ni gatal. Kalau kiri, seram juga 
tapi ni kanan pula. 

Orang selalu kaitankan gatal tangan ni kita nasib baek dapat duit kan?
Dalam bosan2 tu, ada pelanggan masuk menginap.
 Kesian ja aku tengok dorang,
 pasangan suami isteri datang dari 
jauh tengah malam.

 Bila semua urusan bil semua selesai, 
tetiba pula si pak cik tu hulur aku RM12. Uikkk2, segan pula mau ambik. 
Aku punya la mati2 tolak duit tu, pak cik tu pun tetap mau bagi. 
Last2 bila pak cik tu cakap anggap sedekah, 
baru aku terima.

Alhamdulillah, rezeki masuk. Tidak sangka pula tengah2 
malam macam tu aku dapat duit. Bila aku sendiri balik tu, aku tidak 
rasa gatal tapak tangan lagi pun. Petanda aku dapat 
rezeki la mungkin tu kan?
Alhamdulillah.

2 Orang Budak Sporting Laaa..:

elyna mirsada said...

hehe..rzeki jgn ditolak =)

Atiqa_Wahid said...

@elyna mirsada
Yuppp, murah rezeki. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...