Monday 11 June 2012

Kenduri kahwin & Kematian.

Edit Posted by with No comments
Halluw2 ... 
Apa cerrrr geng laen2 ni? Lama juga la aku teda hupdet belog aku ni kan??? 
Bukan apa, sebelum2 ni aku sibuk seja pula. Kalah2 YB
Hahahhahaha. 2 minggu lalu kan cuti sekolah, 
ramai la pula sedara yang ambik kesempatan buat kenduri 
kawin ni.Meriahnya dorang tapi bila tengok orang
 kawin ni, aku sendiri pon macam tersemangat2 
saja kawin pula. Hohoho. Upzzz, gatalz pula. 
Hihihi. 



Selama 2 minggu cuti sekolah ni, 
keluarga aku dapat jemputan kenduri 6 pasang pengantin. 
Biasa la kalau dok kampung ni, semuanya boleh di anggap keluarga. 
Kita mesti juga pegi walaupon penat. 
Kalau tidak, siap la kena sembur2 dengan 
mak Joyah  dengan mak Jenah2.
Hahahahhaha.

Bila ramai yang buat kenduri kawin, 
kita happy2 ni, ada juga khabar2 orang meninggal. 
Di saat orang happy, ajal maut ni kita tidak boleh lupa juga. 
Hari tu, pengantin nikah semua orang dapat khabar 
saudara laen meninggal pula.


Sekarang, semua 6 pengantin tu selesai buat kenduri, 
3 sedara laen pula bersedih hilang ahli keluarga.
 Apa yang mampu aku buat, sedekahkan 
Al-Fatihah untuk kesejahteraan 
arwah di sana.




0 Comments: