Thursday 11 April 2013

Spa Kecantikan Menggunakan Siput Babi

Edit Posted by with No comments

Klinik kecantikan dan spa di seluruh Amerika Selatan dan Korea Selatan kini beralih dengan ekstrak siput yang dipercayai  baik untuk kulit. Makan dengan asid Glycolic dan elastin, rembesan siput melindungi kulit daripada luka, bakteria, dan berkuasa sinar UV, membuat gooeyness alam semula jadi sumber utama protein yang menghapuskan sel-sel mati dan menjana semula kulit.

                Biasanya klinik kecantikan menggunakan produk yang dibuat daripada bahan2 melekit, tetapi satu salon kecantikan di bandar Siberia Rusia Krasnoyarsk menggunakan siput babi dengan meletakkan siput tepat ke muka pelanggan mereka.

Rawatan melibatkan siput telah digunakan seawal Greece purba: Hippocrates dilaporkan ditetapkan campuran susu masam dan siput dihancurkan untuk radang kulit. Pada hari ini, ia dipasarkan sebagai tempat rawatan jerawat, dan penghilang parut, dan membakar penyembuh.

                “Ia adalah satu produk yang 100 peratus tulen dan semula jadi yang membolehkan mereka untuk menggantikan krim kulit kimia tipikal,” kata jurucakap Christian Plaut Andes Alam, yang menjual krim siput popular di Amerika Selatan. “Pengguna biasanya mesti membeli krim beberapa berasingan untuk mendapat manfaat yang sama.”

0 Comments: