Tab Menu

KLIK BANYAK-BANYAK

Tuesday, 18 September 2012

Tolonggg... Kedai Terbakar...


Awal pagi tadi aku pegi kedai hantar kuih adik aku. Bila aku sampai 
di sana, aku nampak kereta bomba. Oleh sebab kampung 
aku ( Pitas ) ni tiada balai bomba, aku mati2 ingatkan
sekolah buat aktiviti kadet bomba di sana. Aku tanpa segan silu
tanya orang sana. Haishhhhhh..

Aku terkejut bila dia cakap yang 
sana tu bukan aktiviti apa kadet2, sebaris kedai papan 
yang ada sana habis terbakar!!! Aku cepat2 hantar kuih, 
aku cepat2 bawa kereta pegi dekat. Huhhh, speechless. Sebaris 
kedai 20 pintu musnah terbakar.

Kedai photostate, kedai jahit, kedai runcit, bakery, gerai makan 
dan beberapa perusahaan bumiputera habis. Mereka hanya 
tinggal sehelai sepinggang. Nasib la tiada kemalangan jiwa. 
Besar dugaan dorang tapi setiap 
musibah ada hikmahnya.





6 Orang Budak Sporting Laaa..:

Michelle Hopell said...

kerugian lagi ...

-meeSUPERGIRL- said...

neh mesti ingat bomba main nyorok2 kat situ .. haha ..

elyna mirsada said...

adoi....kesiannye =)

Everything's Everythings said...

MashaAllah habis sederet kedai tu.. semoga Allah memurahkan rezeki si mangsa2 tersebut..
alhamdulillah tak ad yg org yg terkorban..

Atiqa_Wahid said...

Yupp, sederet kedai tu habis terbakar. Akibat dri litar pintas letrik. Mmg ada yg sehelai sepinggang kluar dri kedai... Aminnnn.. Sama2 doa kan...

Fiza Suhaimi said...

apa punca kebakaran ni Atiqa? syukurlah kalau takde kemalangan jiwa kan.. semoga pemilik pemilik kedai tu sabar dengan ujian yang Allah swt berikan kepada mereka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...