Tab Menu

KLIK BANYAK-BANYAK

Wednesday, 8 August 2012

Tolong Jangan Menghina Sabah.





Amacam, mengancam kan ayat dorang yang kira berpelajaran ni dok 
kutuk Sabah??? Aku heran la, kenapa dorang ni tertutup sangat 
minda tu untuk main lepas cakap saja kutuk Sabah? 
cerita buruk ja, semua tunjuk Sabah. 
Huhhh ...

Sabah ni masih dalam senarai 14 negeri di Malaysia, jadi dorang 
hina negara sendiri!!! Malah ada juga yang sedap mulut cakap Sabah ni 
bukan dalam Malaysia. Hadoiii, dorang tidak belajar sejarah +
geografi mungkin ni kan. Kesian belajar tinggi2.

Kami di sini tidak la marah sembarang saja tapi bila 
kes ni di kategorikan 'menjolok sarang tebuan', ramai juga la 
yang sentap kan. kenapa, dorang sudah lupa 
kes Luca Lucas? Dorang perlu masuk campur orang2 
atasan? Hadoiiii, sedih aku keadaan macam ni.


Jangan di jolok sarang tebuan, buang la sikap 
prejudis bagai tu segala. Dalam bulan kemerdekaan ni, 
langsung tiada semangat patriotik. Bagi aku, 
apa2 pun anggapan orang luar tentang Sabah ...
SABAH IS de' BEST.

"Tak Kenal Maka Tak Cinta"


2 Orang Budak Sporting Laaa..:

elyna mirsada said...

laa..npe duk menghina sesma kita ni..semua dlm malaysia kn..xde otak ke?jemput join segmen sy

Atiqa_Wahid said...

@elyna mirsada
Xtau la,heran jg dgn setengah sikap org yg x ckp guna akal. Ok,dah join.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...